czwartek, 9 czerwca 2016

Monitorowanie zużycia energii i sprzedaży


W sektorze energetycznym piętrzą się problemy, co raz to szersze grono odbiorców skarży się na sprzedawców, ci mają problem z wytwórcami i szeroko pojętym przemysłem wydobywczym. Największą zmorą dla odbiorcy jest podwyżka, chociaż nie dotyczy ona stricte energii, bo rosną i opłaty dystrybucyjne, a rząd planuje do rachunku dołączyć inne opłaty, to odbiorcy skarżą się też na inne procedery

Nieuczciwi sprzedawcy


Chcą powiększyć portfel klientów spółki sprzedażowe sięgają po przeróżne klauzule umowne. Gdyby problem był tylko taki można by go szybko rozwiązać, ale co zrobić z przedstawicielami firm, którzy podają się na kogoś innego i tym sposobem chcą nas wmanewrować w nieuczciwe kontrakty?

Jeśli dodać do tego problem, którym są nierentowne bloki energetyczne możemy mieć powtórkę z rozrywki a więc brak prądu na lato. 

Pokrętne tłumaczenia


UOKiK nie odniósł się jeszcze do praktyk jakie mają na swoim koncie Energa, Energetyczne Centrum, Energy Match, którzy używali takich zwrotów aby wprowadzić konsumenta w błąd. Energa dzwoniła do swoich klientów, mówiąc, że ma propozycję zmiany naliczania. Zawile tłumacząc, że będzie taniej chciała aby klient zgodził się na zmianę nie tylko oferty ale i taryfy na dwustrefową która może i jest opłacalna ale jedynie dla wąskiego grona odbiorców. Nieświadomy konsument myśląc, że będzie taniej zgadzała się na zmianę. W rozmowach nie padła informacja, że wraz z sposobem rozliczeń zmieniamy całą umowę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz